חדרי ילדים – עיצוב ותכנון

עיצוב חדר ילדים מעבר לכל דמיון

קיימים רעיונות רבים לעיצוב חדרי ילדים, סגנונות שונים ומגוון רחב של אפשרויות ורעיונות מדליקים. לכל גיל ישנם מאפיינים ייחודיים ואנו רוצים לבחור את הטוב והמתאים ביותר לחדר ילדינו.
אז.. לפניכם מספר טיפים ועצות שימושיות לעיצוב ותכנון חדר הילדים שלכם.

ביבי חדש נולד

כאשר אנו רוצים לעצב חדר לתינוק או פעוט, קודם כל אנו צריכים למקם את מיטת היילוד בקיר פנימי של החדר ולא בסמוך לחלון, אנו לחשוב בראש ובראשונה על בטיחות התינוק, יש למשל לשים לב שאנו משתמשים באביזרי בטיחות המונעים תאונות כמו סגירת דלת או מגרה על אצבעות התינוק או חפצים מסוכנים שהתינוק או הפעוט עלולים למשוך. בעצם כל פריט ריהוט או פריטי נוי שאנו מכניסים לחדר אנו צריכים לדאוג להתאימם לגיל היילוד מבחינה בטיחותית.
בנוגע לעיצוב, בגילאים הללו עדיף ואף רצוי לצבוע את החדר בצבע ניטראלי, ואליו להוסיף נגיעות צבע ייחודיות בהתאם לרצונכם: שטיח צבעוני, מצעים, ווילונות, טפט, בובות ואביזרים שונים שיכולים להוסיף לקישוט החדר וליצירת אווירה חמימה ונינוחה.

כשהם גדלים ומגבשים אופי

בגיל מסוים, הם נעשים ילדים, ממש בני אדם, עם אופי, העדפות, צבעים שאוהבים ולכן הם צריכים להיות שותפים מלאים בהחלטות על עיצוב החדר הפרטי שלהם.
תפקידכם הוא להבין מה החלום של הילד, הפנטזיה שלו, התחביבים ולסדר ולעצב את החדר בהתאם לרצונותיו, שירגיש בבית, שירגיש נוח עם הסביבה הפרטית שלו.
הרעיון הוא להשתמש בעיצוב כללי קלאסי, שיתאים לטעם המשתנה ויישאר עם הילד גם כשגדל, ולשלב אלמנטים ומוטיבים בהתאם לפנטזיות הקסומות של הילד, אל תפחדו ללכת לפי רצונות הילד ותחושותיו, לעיתים הרעיונות של המתוקים הקטנים הופכים למשהו יצירתי, יפיפה וקסום, אבל חשוב מזה, זה החדר שלהם, הם צריכים להרגיש בו בנוח, הם צריכים לאהוב אותו.
אז, אם הילד חובב טבע, ניתן לשלב בחדר צבעים של טבע ואביזרים שיוסיפו לחדר תחושה של טבע, אם הוא אוהב ים, ניתן לעצב בצבעי הים..
ילדות שאוהבות נסיכות ופיות ניתן לשלב מיטה קסומה שתתאים לנושא, מדבקות שונות, טפטים, מוביילים בצבעים האהובים או כל דבר אחר שיסייע ליצירת האווירה הרצויה בחדר.

מרחב או עומס בחדרי הילדים

השתדלו לא לסדר את חדר הילדים בצורה שיראה עמוס ומלא צעצועים, ערימות צעצועים וחפצים שאין בהם כל כך שימוש לילד יוצרים חוויה של עומס וצוברים אבק שאינו בריא לנשימה.
כיום יש מגוון פתרונות אכסון אסתטיים שאינם תופסים הרבה מקום אותם ניתן לשלב בחדר הילדים או בחדרים אחרים בבית כדי ליצור בחדר תחושה של סדר, רוגע, שלווה ונינוחות.
מעבר לפתרונות כאלה ואחרים, רצוי מדי פעם לעשות סדר ולמיין את הפריטים לפי גיל הילד וצרכיו. עם השנים, צעצועים ואביזרים בחדר נעשים פחות רלוונטיים, צרכי הילד משתנים ולכן במקום להעמיס עוד ועוד משחקים, רצוי להוציא את הדברים שאינם בשימוש מחדרו וכך לנצח את הבלגן בעיניים.

בסופו של דבר, כשאנו מעצבים חדר לילד, אנו צריכים לקחת בחשבון את קווי האופי שלו.
סידור החפצים, הצעצועים ובחירת הצבעוניות בחדר צריכים להיות מושפעים באופן ישיר מאופיו של הילד.
ילד שקט זקוק לסביבה קצת יותר תוססת וצבעונית, שתמריץ אותו ואילו לילד תוסס נרצה לייצר אווירה רגועה ובטוחה..
לכן בנוסף לרצונותיו של הילד ובקשותיו השונות, אנו צריכים לחשוב גם איזה סביבה אנו רוצים לייצר לו ומה חשוב לנו לשדר לילד ולגרום לו להרגיש

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn

צרו איתנו קשר

כתובת: המושב 42, פרדס חנה כרכור