אי אפשר לקנות דירה הישראל! האמנם?

 

 אנחנו שומעים כל כך הרבה תלונות על מחירי הדיור: "כמה קשה לקנות דירה פה בישראל",

"זה לא אפשרי לזוגות צעירים בתחילת דרכם", "אי אפשר לקנות דירה אם אין עזרה מההורים" …

הרבה תלונות ושורה תחתונה אחת:

 68% ממשקי הבית בישראל גרים בדירה בבעלותם לעומת כ-20% בארה"ב!

בנוסף על כך כ-250 אלף איש בעלי יותר מדירה אחת,

מתוכם 200 אלף איש בעלי 2 דירות, אחת למגורים ואחת להשקעה

ויותר מ500 ישראלים מחזיקים בידם מעל 9 דירות…

 

אז האם באמת אי אפשר לקנות דירה בישראל?

בשעה שישראלים רבים משקיעים בנדל"ן, אחרים נרתעים ומפספסים הזדמנות פז בגלל החשש ממחירי הנדל"ן ומוותרים על אפיק השקעה שיכול להניב להם אלפי שקלים בחודש מבלי לעבוד שעות נוספות..

 

אז איך עושים את זה ללא אבא עשיר?

קודם כל תדמיינו..

דמיינו את הנכס שאתם חולמים עליו. את המיקום המדויק, את השכונה, את הנוף המרהיב שתראו מהמרפסת, דמיינו ממש תמונה מדויקת של בית החלומות שלכם, כי מה שאפשר לדמיין, באופן חד משמעי, ניתן גם להשיג.

 

אל תפחדו לצעוד לעבר החלום..

נכון שללא עזרה, זה לא פשוט, נכון שזהו צעד גדול, צעד משמעותי בחיים אך לצד זאת, זהו צעד מאוד חכם.

אז מחשבות כמו "מחירי הדירות עולים, זה בלתי אפשרי" לא יובילו אתכם לשום מקום והציפייה שמשהו ישתנה, גם היא תשאיר אתכם באותו מצב ורק תעצור אתכם מלעשות צעדים נבונים ונכונים בחייכם. צעדים שעשויים להוציא אתכם ממרוץ העכברים, אם רק תעשו החלטה שקולה, נכונה ותשקיעו את כספיכם במקום שמניב לכם תשואה אדירה! התשואה הטובה ביותר שקיימת היום בשוק!

אל תפחדו ממימון, אל תפחדו ממשכנתא, הפחד עוצר אותנו מעשייה. משכנתא אומנם יכולה להיות מסוכנת, לכן צריך לבדוק, לחקור ולהבין איך לתכנן אותה, לבחור את המסלולים הנכונים עבורכם, לחשב את פריסת התשלומים המתאימה לכם ולקחת בחשבון את כל השיקולים הכלכליים העתידיים שלכם.

ואם מחירי הדירות ירדו?

יכול מאוד להיות שבעשור הקרוב המחירים ירדו, ויכול להיות שלא, מה שבטוח, בטווח הארוך המחירים ימשיכו לעלות. מה שעוד יותר בטוח שאין השקעה יותר בטוחה ומניבה מנדל"ן. אז לא נראה כי יש כאן סיבה טובה להתלבטות כלשהי בנושא.

נכון להיום, אין סיבה שמחירי הדירות ירדו, עדיין הביקוש לדירות גבוה מההיצע. המדדים עולים, גם מדד הדיור, מדד שכר דירה, מדד תשומות הבנייה, מדד הדירות החדשות. הכל ממשיך לעלות ולא נראית באופק ירידה כלשהי במחירי הדירות.

אמנם בשנים האחרונות הייתה האטה במחירי הדירות, אך יחד איתה הגיעה גם האטה במספר התחלות הבנייה, ועדיין הביקוש עולה, לכן האטה כזאת תוביל שוב לפערים בין הביקוש לעצה ולעלייה נוספת במחירים….

בסופו של דבר הגלגל מסתובב

מהר מאוד אתם תמצאו את עצמכם בצד השני, בצד של האנשים שכן רוצים שמחירי הדירות יעלו, בצד של האנשים שמרוויחים הרבה מעליית מחירי הדירות, שמרוויחים מהביקוש העולה לשכירות וממחירי השכירות שגם הם עולים בהתאמה לצד עליית הביקוש.

מהר מאוד תמצאו את עצמכם חיים בביטחון, עם דירה משלכם, או דירה להשקעה שמניבה לכם תשואה יפה ומאפשרת לכם מרווח לנשימה.

אז. שאלו את עצמכם, באיזה צד אתם רוצים להיות, עם המתלבטים שמחכים לישועה (עד מתי?) או עם המעזים שנהנים מהפירות?

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn

צרו איתנו קשר

כתובת: המושב 42, פרדס חנה כרכור